De magie van unboxing
De magie van unboxing of uitpakken
Dat verpakking meer is dan het beschermen van de producten alleen, hebben veel bedrijven en webshops al lang begrepen. We kennen allemaal de video’s die gedeeld worden op sociale media over het uitpakken van een pakketje. Influencers worden zelfs fors betaald voor dit zogenaamde unboxing fenomeen. Als die video’s viraal gaan, staat jouw bedrijf breed in de kijker. Een marketingtool van onschatbare waarde! In deze blog delen we enkele waardevolle tips de unboxing-ervaring van jouw verpakking te vergroten.
Bescherming van de inhoud
Het begint bij het kiezen van het type doos dat bij jouw product past. Voor breekbare producten is een dikke kartonsoort vereist, terwijl voor voedingswaren een karton nodig is wat voedingsgeschikt is. Ook de vorm van de doos speelt mee en laat een eerste indruk na. Met een luxe magneetdoos krijgt je product instant een chique uitstraling. Of ga voor de schuifdoos met lint. Voeg daarbij een inlay waardoor de producten mooi vast liggen in de doos. De inlay kan in karton of isolerende mousse op maat geproduceerd worden.
Stijlvolle afwerking
Nu volgt het leukste onderdeel: de opdruk en de afwerking. Maak je keuze uit de verschillende papiersoorten, kleuren en stijl. En voeg daar een leuke boodschap aan toe. Want ook met de opdruk kan je scoren. Wat dacht je van een opvallende quote aan de binnenkant van de doos of op de inlay? Voor een stijlvolle uitstraling kan je goud-of zilverfolie toevoegen. Met deze ambachtelijke afwerking krijgt jouw verpakking een extra cachet. Denk ook aan bijpassende drukitems zoals kaarten en brochures. Hiermee maak je zeker het verschil!
Duurzaamheid primeert
Ook het duurzame aspect speelt een belangrijke rol. Natuurlijk is het belangrijk om karton te gebruiken dat ecologisch verantwoord is en opgedrukt wordt met biologische inkten, maar je kan ook overwegen om de verpakking een tweede leven te geven. Laat bijvoorbeeld een spel zoals een dambord op de doos drukken of opteer voor een draagdoos die handig kan hergebruikt worden.
De doos voor andere doeleinden laten gebruiken, zet jouw bedrijf in een positief daglicht. Klanten zullen dit duurzame engagement zeker waarderen.
Creatieve details
Speelse en creatieve elementen maken de unboxing-ervaring compleet. Denk aan een onverwachte uitkap of originele boodschap. Of kies voor hartjes confetti zoals onze klant Ellemilla waarmee ze de liefde voor hun klanten wel heel letterlijk nemen. Wie erin slaagt om tot in de kleinste details creatief uit de hoek te komen, zet ongetwijfeld een fantastische unboxing-beleving neer. We helpen graag creatief meedenken om jouw project te doen slagen.
Wil jij net zoals dit bedrijf uitpakken met leuk drukwerk of een coole verpakking?
Neem vrijblijvend contact op
Ons team van specialisten staat altijd klaar om samen met jou de perfecte oplossing te vinden. De koffie is al gezet!