Maak je verpakking krachtiger met deze slimme technieken

Maximale impact

Een sterk product verdient verpakking die eruit springt. In een wereld waar we dagelijks overspoeld worden door nieuwe items, kan de juiste verpakking het verschil maken. Hoe zorg je ervoor dat jouw verpakking opvalt en klanten niet onverschillig laat? In deze blog ontdek je hoe speciale afwerkingen de impact aanzienlijk vergroten en de ontvanger een onvergetelijke ervaring geven.

Laat het schitteren

Foliedruk is een ambachtelijke druktechniek waarbij een dun laagje folie met warmte op de kaart wordt geperst. De meest bekende varianten zijn goud- en zilverfolie, maar ook andere kleuren zijn mogelijk. Folie kan subtiel ingezet worden, bijvoorbeeld voor een logo of slogan, of groots voor maximaal effect.

Zo kiest bijvoorbeeld Jochen Leën voor een eenvoudige toets foliedruk op zijn luxe geschenkbox. De combinatie van stijlvol karton en goudfolie maken de box sober chic. Pelckmans Uitgevers tilt de exclusieve Will Tura giftbox naar een hoger niveau door opvallend goudfolie te verwerken op het deksel van de box.

Laat het voelen

Nog een traditionele druktechniek is de preeg of reliëfdruk. Door middel van hoge druk wordt een vorm in het karton gedrukt. Dit zorgt voor een voelbaar en visueel diepte-effect wat subtiel accenten legt of het design versterkt. Mok Coffee bijvoorbeeld gebruikt voor zijn koffieverpakking een luxe mat karton met het logo in reliëfdruk wat voor een premium uitstraling zorgt. UNNU Health kiest voor een dispenser waarbij de dagelijkse portie supplementen eenvoudig kan gedoseerd worden, afgewerkt met reliëf en foliedruk voor meer effect.

Laat het merken

Ook de vorm van de verpakking kan een echte blikvanger zijn. Denk aan een opstaande kraag waarbij het deksel van de doos de bodem niet volledig bedekt en een kleurstrook zichtbaar wordt. Niko past dit principe toe met een luxe doos waar een zwarte strook met het logo subtiel naar voren komt. Jochen Leën verrast met een luxe doos met openvallende wanden terwijl Ricola haar nieuwe honingbonbons presenteert in een zeshoekige displaydoos, een speelse knipoog naar de honingraatstructuur.

Laat het zien

Sommige merken houden ervan om de inhoud direct zichtbaar te maken met een uitkapping of venster, een populaire keuze voor voedingswaren. ’t Gawd van de Kuij verpakt meerdere porties boter in een originele verpakkingsdoos met rond venster. ZOZ gaat nog een stapje verder met een creatieve draagdoos mét uitkapping. Swookies voegt een speels element toe aan zijn vouwdozen door een sleeve met uitkapping in de vorm van een koekje.

Krachtige verpakking

Verpakking is meer dan bescherming, het is een beleving. De luxe van blinddruk, de glinstering van foliedruk, of een verrassende uitkap die nieuwsgierigheid wekt… Deze details maken jouw product niet alleen zichtbaar maar ook tastbaar en memorabel. Want in een wereld vol keuzes maakt een verpakking die verrast en raakt altijd het verschil.

Wil jij net zoals dit bedrijf uitpakken met leuk drukwerk of een coole verpakking?

Neem vrijblijvend contact op

Ons team van specialisten staat altijd klaar om samen met jou de perfecte oplossing te vinden. De koffie is al gezet!

© Drukkerij Bosmans – 2022
Website door Coemans.com