Zo voeg je meer liefde toe aan je verpakking

Liefde is…
Valentijn. Hét moment waar alles draait om liefde, aandacht en bijzondere momenten. Maar waarom zou dat warme gevoel beperkt blijven tot één dag per jaar? Steeds meer bedrijven willen hun klanten het hele jaar door laten voelen dat ze belangrijk zijn. Marketeers halen alles uit de kast om de ultieme klantenbeleving te creëren en ook verpakking speelt daarbij een grote rol. Het is een kans om emotie over te brengen, waardering te tonen en klanten te binden. Hoe je meer liefde in je verpakking kan steken, leggen we je graag uit in deze blog.
Waar het hart van vol is
Sommige bedrijven nemen de liefde voor hun klanten heel letterlijk. En dat merk je aan de verpakking. Het openen van de doos – het zogenaamde unboxen – wordt een ervaring op zich. Alsof je wordt ondergedompeld in een bad vol liefde. Neem bijvoorbeeld webshop Ellemilla: zij verrassen met hartjesconfetti, bedrukken hun verzenddozen met subtiele hartjes en verwerken zelfs een originele hartjesvorm in de flappen van de doos. Voel jij de liefde al?

Proud Mary verrast dan weer met opvallende tekst. Ze kiezen voor een verzenddoos in ecolook met witte opdruk aan beide zijden. Verfrissend met een liefdevolle twist!


Recht uit het hart
Warmte en liefde hoeven niet altijd uitbundig te zijn. Soms zit het juist in de verfijnde details. Een afwerking in goudfolie of een stijlvolle blinddruk toont op subtiele wijze je waardering. Het geeft de verpakking dat tikkeltje extra elegantie. Luxe merken gaan hiermee creatief aan de slag. Zo kiest Anne Vanaken voor een diepe auberginekleur met foliedruk in dezelfde tint. Dit subtiele maar doordachte design straalt klasse en warmte uit.
Uit liefde
Bedankjes en relatiegeschenken zetten de klant centraal. Om een blijvende indruk te maken, voegen bedrijven ook hier een warme toets toe aan de verpakking. Een mooi voorbeeld is Belfius die kiest voor een stijlvol zwart doosje voorzien van rode foliedruk dat een liefdevol gevoel nalaat bij hun klanten. Atelier V geeft haar klanten een chocoladereep met een gouden wikkel. Een eenvoudige manier om haar liefde te uiten.


Voel de liefde
Je ziet, verpakking is veel meer dan een omhulsel. Het is een kans om klanten te raken en een band op te bouwen. Of je nu kiest voor een speelse aanpak met veel poeha of eerder een sobere stijl. Het belangrijkste is dat je verpakking in lijn staat met je bedrijfsimago. Ben je geïnspireerd om ook meer liefde en warmte in je verpakking te steken? Maak dan van elke unboxing een onvergetelijke beleving!

Wil jij net zoals dit bedrijf uitpakken met leuk drukwerk of een coole verpakking?
Neem vrijblijvend contact op
Ons team van specialisten staat altijd klaar om samen met jou de perfecte oplossing te vinden. De koffie is al gezet!